Go toLog in Go toSign up

Rupanya Ini Rahsia Kulit Putih Gebu Selebriti Korea!

Rupanya Ini Rahsia Kulit Putih Gebu Selebriti Korea!

Penangan K-Pop bukan saja di Malaysia, tapi di seluruh dunia. Rata-rata wanita inginkan kulit cantik, putih dan gebu seperti selebriti Korea.

Tidak dinafikan rahsia kecantikan mereka adalah rutin penjagaan kulit yang sempurna. Mereka sangat menitikberatkan penjagaan kulit. Dari mencuci hinggalah ke rawatan wajah.

Kalau nak kulit cantik seperti mereka, boleh ikuti 9 cara mudah ini.

1. MENCUCI

Biasanya mereka akan melakukan cucian dua kali. Cucian pertama untuk membuang solekan. Selepas bilas bersih, cuci sekali lagi dengan menggosok perlahan kulit bagi merangsang peredaran darah.

2. TONER

Bertindak mengimbangi pH kulit dan menyediakan kulit anda untuk menerima manfaat atau khasiat produk penjagaan kulit lain yang digunakan selepas toner.

3. ESSENCE

Sapu dengan cara ke atas pada pipi juga dahi. Essence membantu merawat kulit dan meningkatkan keupayaannya menyerap dengan mendapat manfaat produk lain.

4. SERUM

Mereka tidak hanya menggunakan satu serum. Paling kurang mereka menggunakan tiga jenis serum yang khusus untuk menanggani masalah kulit tertentu seperti anti penuaan, merawat tompok hitam dan menghidrat.

5. KRIM MATA

Sapukan krim mata dua kali sehari, pagi dan malam. Ratakan secara tekan dengan perlahan menggunakan hujung jari. Jangan sekali-kali gosok.

6. PELEMBAP/ TOPENG PERAWATAN MALAM

Image result for moisturising cream gif

Pada waktu siang, gunakan krim pelembap dan krim khusus sebelum tidur. Sekali-sekala gunakan topeng perawatan malam.

7. SEMBURAN (MIST)

Wanita Korea juga akan menyembur air perawatan kulit pada wajah mereka beberapa kali sehari bagi memastikan kulit wajah mereka kelihatan kekal segar

8. RAWATAN WAJAH

Sekali-sekala, dalam dua minggu sekali atau sekali sebulan mereka akan lakukan rawatan muka di spa atau klinik pakar kulit.

9. PUPUR/ TOPENG PERAWATAN KULIT

Image result for sheet mask gif

Gunakan pupur atau topeng perawatan kulit dua kali seminggu. Sebaik-baiknya lakukan rawatan ini sebelum menggunakan toner.

Paling best, guna je Au Fairy. Apa yang best sangat tentang masker wajah ini? Sebab ianya menggunakan arang. Selalunya kalau yang guna arang mesti mahal. Tapi Au Fairy hanya RM4.90 setiap satu. Cuba dulu baru tahu. Dah cuba mesti puas hati!

Sekarang ni Yoskin tengah buat promosi bundel pek. Dengan hanya RM29, boleh dapat 4 keping masker wajah, 2 nose strip dan 1 gel aloe vera. Dapatkan PEK PROMOSI DISINI: https://www.yoskin.com/products/bundle-pack-aufairy-intro-pack





Leave a comment

Comments will be approved before showing up.